© Copyright 2002-2023 Disclaimer |
Mijn Honda SS50Wel, ik heb dus begin 2009 een SS50 gekocht, om deze in de toekomst te restaureren. Dit is inmiddels gedaan, en ik ben zeer tevreden over het resultaat. Ik heb over de restauratie in totaal ongeveer 4 jaar gedaan, maar er zijn ook periodes geweest waarin ik er niet naar omgekeken heb. Kortom; een restauratie op mn dooie akkertje, zoals het ook hoort. Graag laat ik jullie meegenieten van het restaureren van zo'n klassieker. Ik heb niet overal foto's van, maar van de meeste werkzaamheden is beeldmateriaal aanwezig. Het motorblok is ook helemaal gereviseerd, met de originele cilinder, overmaat zuiger, nieuwe kleppen, nieuwe krukas, koppeling etc etc. Hier heb ik helaas geen foto's meer van kunnen vinden. Mijn eisen voor de restauratie waren; Update 28-01-2013 28-01-2013 Fotoshoot met spiegelreflex camera 17-01-2013 En met spiegels en de laatste details 15-01-2013 Origineel nieuw voorspatbord, wat al 3 jaar onder mijn bed lag tevoorschijn gehaald(zit nog helemaal in het vet op de foto's) 25-12-2012 Wat random detail-foto's 22-12-2012 Nieuw gespoten tank, en de schokbrekers gemonteerd! 05-12-2012 Vliegwieldeksel opknappen 01-10-2012 En toen... Hoorde ik dat in mijn familie, iemand ongenezelijk ziek is. In ieder geval, deze persoon bewondert al sinds ik met die tweewieler hobby begonnen ben, alles wat ik maak/restaureer/opknap. Zodoende wilde ik graag dat hij deze bromfiets nog zou kunnen zien, en heb ik dus besloten de restauratie zo spoedig mogelijk af te maken. 28-09-2012 Zeer nette originele schokbrekers kunnen vinden 09-07-2012 Eerste keer starten! Foto nadat hij net gelopen heeft(met een tijdelijk tankje van een spartamet) 28-02-2012 Originele nieuwe uitlaat gemonteerd 30-01-2012 Spatbord gemonteerd+ kettingrand 29-01-2012 Teller e.d. gemonteerd 28-01-2012 Weer wat originele onderdeeltjes besteld(vliegwielmoer+ring, en boutjes vd kettingrand) 24-01-2012 Eventjes opgebouwd, incl het originele ULO achterlicht 21-01-2012 Ik had een spatbord en achterlicht gekocht. Echter had het spatbord nog geen wit vlak aan de achterzijde, dit moest dus gespoten worden 18-08-2011 Carburateur gereinigd, en een revisiesetje gemonteerd(spruitstuk op de foto is een verkeerde imitatie, uiteindelijk is gewoon de originele gemonteerd) klein detail: de gasschuif is NIET afgezaagd! Origineler kan niet 18-08-2011 Zeer nette originele 2e hands stuurschakelaars gekocht en gemonteerd 29-06-2011 Hierna ben ik verhuisd, en heeft het project geruime tijd stil in de garage gestaan. Maar, begin 2011 heb ik het weer opgepakt. Kabelboom door het frame(deze zat er al doorheen, maar verkeerd om =-) ), stuur(origineel nieuw, met verdikking in het midden) gemonteerd. Schokbrekers zijn hier nog imitaties, ik had nog niet de goede originele op dat moment.(deze zijn te koop 345mm €50,-) 01-10-2009 Voorvork in frame(let ook op de nieuw gespaakte wielen, en nieuwe velgen+banden) 29-08-2009 Opbouwen(met nieuw origineel Kroonstuk) 03-08-2009 Restauratie vd voorvork(ontvetten, stralen, spuiten etc.) Zak vol nieuwe originele voorvork delen, incl nieuwe poten, en originele nieuwe lamporen 26-07-2009 Naven uit de wielen geknipt(velgen, spaken worden vervangen door originele nieuwe uiteraard) 25-07-2009 Brommer verder uit elkaar gehaald 05-07-2009 De brommer bij aanschaf(motorblok zat er wel onder, is alleen op deze foto's al gedemonteerd |