puchmaxi.nl menu




© Copyright 2002-2017

Disclaimer

Mijn Honda SS50

Wel, ik heb dus begin 2009 een SS50 gekocht, om deze in de toekomst te restaureren. Dit is inmiddels gedaan, en ik ben zeer tevreden over het resultaat. Ik heb over de restauratie in totaal ongeveer 4 jaar gedaan, maar er zijn ook periodes geweest waarin ik er niet naar omgekeken heb. Kortom; een restauratie op mn dooie akkertje, zoals het ook hoort.

Graag laat ik jullie meegenieten van het restaureren van zo'n klassieker. Ik heb niet overal foto's van, maar van de meeste werkzaamheden is beeldmateriaal aanwezig.

Het motorblok is ook helemaal gereviseerd, met de originele cilinder, overmaat zuiger, nieuwe kleppen, nieuwe krukas, koppeling etc etc. Hier heb ik helaas geen foto's meer van kunnen vinden.

Mijn eisen voor de restauratie waren;
*Alles origineel
*Liefst alles nieuw
*Originele lak van het frame behouden
*GEEN Imitatie(Dit is op een paar boutjes en moertjes, een kettingrand, en een koppelingskabel gelukt). Zelfs de achterband is de toen origineel gebruikte Yokohama.

Update 28-01-2013
Zoals de brommer nu is.(Nog geen kenteken, wordt medio Augustus dit jaar gekeurd bij de RDW)

28-01-2013

Fotoshoot met spiegelreflex camera




17-01-2013

En met spiegels en de laatste details


15-01-2013

Origineel nieuw voorspatbord, wat al 3 jaar onder mijn bed lag tevoorschijn gehaald(zit nog helemaal in het vet op de foto's)



25-12-2012

Wat random detail-foto's



22-12-2012

Nieuw gespoten tank, en de schokbrekers gemonteerd!


05-12-2012

Vliegwieldeksel opknappen



01-10-2012

En toen... Hoorde ik dat in mijn familie, iemand ongenezelijk ziek is. In ieder geval, deze persoon bewondert al sinds ik met die tweewieler hobby begonnen ben, alles wat ik maak/restaureer/opknap. Zodoende wilde ik graag dat hij deze bromfiets nog zou kunnen zien, en heb ik dus besloten de restauratie zo spoedig mogelijk af te maken.

28-09-2012

Zeer nette originele schokbrekers kunnen vinden


09-07-2012

Eerste keer starten!

Foto nadat hij net gelopen heeft(met een tijdelijk tankje van een spartamet)


28-02-2012

Originele nieuwe uitlaat gemonteerd



30-01-2012

Spatbord gemonteerd+ kettingrand


29-01-2012

Teller e.d. gemonteerd


28-01-2012

Weer wat originele onderdeeltjes besteld(vliegwielmoer+ring, en boutjes vd kettingrand)


24-01-2012

Eventjes opgebouwd, incl het originele ULO achterlicht


21-01-2012

Ik had een spatbord en achterlicht gekocht. Echter had het spatbord nog geen wit vlak aan de achterzijde, dit moest dus gespoten worden


18-08-2011

Carburateur gereinigd, en een revisiesetje gemonteerd(spruitstuk op de foto is een verkeerde imitatie, uiteindelijk is gewoon de originele gemonteerd) klein detail: de gasschuif is NIET afgezaagd! Origineler kan niet


18-08-2011

Zeer nette originele 2e hands stuurschakelaars gekocht en gemonteerd


29-06-2011

Hierna ben ik verhuisd, en heeft het project geruime tijd stil in de garage gestaan. Maar, begin 2011 heb ik het weer opgepakt. Kabelboom door het frame(deze zat er al doorheen, maar verkeerd om =-) ), stuur(origineel nieuw, met verdikking in het midden) gemonteerd. Schokbrekers zijn hier nog imitaties, ik had nog niet de goede originele op dat moment.(deze zijn te koop 345mm 50,-)


01-10-2009

Voorvork in frame(let ook op de nieuw gespaakte wielen, en nieuwe velgen+banden)


29-08-2009

Opbouwen(met nieuw origineel Kroonstuk)


03-08-2009

Restauratie vd voorvork(ontvetten, stralen, spuiten etc.)



Zak vol nieuwe originele voorvork delen, incl nieuwe poten, en originele nieuwe lamporen



26-07-2009

Naven uit de wielen geknipt(velgen, spaken worden vervangen door originele nieuwe uiteraard)


25-07-2009

Brommer verder uit elkaar gehaald



05-07-2009

De brommer bij aanschaf(motorblok zat er wel onder, is alleen op deze foto's al gedemonteerd