Mijn 2 Speed, gekocht als kaal frame op wielen, vervolgens helemaal
gerestaureerd, als een originele witte 2 Speed, met enkel originele
onderdelen. Zo veel mogelijk nieuwe onderdelen gebruikt, maar wel
origineel. Lees hieronder alles over deze restauratie.
13-04-2020 *Rijdend na vele jaren
Na bijna 10 jaar weer uit de opslag en rijdend gemaakt!
Foto:
Filmpje:
21-05-2008 *99% klaar
Hij is voor 99% klaar! Enkel nog de puntjes op de i zetten, en dan is
hij helemaal af. Zie hieronder de foto's, en ook nog wat foto's die ik
tussen de restauratie door heb genomen.
Foto's:
Schakelhandvat, origineel nieuw:
Cilinderkop gestraald:
Origineel nieuw naaldlager:
De originele 2 Speed handvatten die ik nog moet monteren(ik neem de 2
mooiste uiteraard):
11-05-2008 *Motorblok eronder
Weer wat verder, de framebeugels, het stuur, het achterspatbord, en de 2
Speed kappen zijn gemonteerd. Ook hangt de het kale motorblok
eronder.
Foto's:
02-05-2008 *Weer wat verder
We zijn alweer wat verder met de opbouw van de brommer, het voorspatbord zit
er nu vast op. Ook zijn de bagagedrager en de voetsteunen + de zijstandaard
gemonteerd.
Foto's:
27-04-2008 *Blokrevisie
Ik ben begonnen aan het motorische gedeelte. Het motorblok wat onder de 2
Speed komt wordt een origineel standaard 2 versnelling blok. Dit is een blok
wat ik nog op de plank had liggen, goed loopt, maar ik wilde het blok wel
reviseren voor ik het onder de brommer zou hangen. Hier wat tekst en foto's
over de revisie van het blok.
Carters nog aan elkaar:
Blok gesplitst:
Opbouw koppeling:
Versnellingsbak weer in elkaar:
Motorblok weer in elkaar:
22-04-2008 *Hij staat op zijn wielen!
Jaja, hij staat op zijn wielen. Ik heb de achterbrug, voorvork, en wielen+
banden gemonteerd, en hem op zijn wielen gezet. Zie het resultaat:
Foto's:
18-04-2008 *Spullen terug van de poedercoater
Vandaag heb ik de spullen opgehaald bij de poedercoater, en ik ben zeer
tevreden met het resultaat. Op de foto zie je behalve de 2 Speed onderdelen ook
nog een N-frame liggen, dit is het frame voor mijn Maxi N chopper, die ik dus
alvast heb laten poedercoaten.
Foto's:
04-04-2008 *Spullen naar de poedercoater
Het heeft even geduurd, maar vandaag heb ik alles naar de poedercoater
gebracht, ook de losse onderdelen die ik tussendoor gekocht heb.
De volgende onderdelen zijn naar de poedercoater gegaan:
*Frame
*Achterbrug
*Velgen
*Voorvork
*Kroonplaat
*Stuur
*Bagagedrager
*Zadelsteun
15-01-2008
*Onderdelen kopen
Aangezien ik nog veel onderdelen miste, heb ik vandaag vrij genomen, om op
mn werk alle benodigde onderdelen bij elkaar te zoeken.
Dit zijn aardig wat onderdelen, maar wel een hoop originele nieuwe
onderdelen.
Foto's:
28-12-2007
*Aankoop van het frame
Op deze datum heb ik het rollende frame
gekocht, het frame was in redelijke staat, maar had rondom wel wat slechte
plekken. Vervolgens het frame deels kaalgemaakt, om het vervolgens op de
slechte plekken dicht te lassen. Het motorblok heb ik nog liggen, deze zal
ik reviseren, hier kom ik later op terug.